Sunday, April 29, 2012

BERSIH YANG KOTOR DAN MENJIJIKKAN


Assalamualaikum.

Seperti yang dijangkakan, himpunan paling kotor dalam sejarah negara BERSIH 3.0 berlangsung dalam suasana yang amat teruk, ganas dan melanggar etika rakyat sebenar Malaysia dan undang-undang di negara ini.

Bagi saya, saya tidak terkejut dengan apa yang berlaku kerana itulah pun yang mereka inginkan selama ini di sebalik tujuan penganjuran perhimpunan yang memalukan itu walaupun pihak berkuasa telah menawarkan tempat yang paling selamat kepada mereka.

Anda lihat di layar maya dan kaca TV, anda fikirkanlah sendiri. Inikah watak-watak manusia yang selama ini ditarbiyah oleh sebuah parti yang menggelarkan diri mereka kononnya sebagai Parti Islam?. Inikah manusia yang hendak kita serahkan kuasa kepada mereka?. Anda renungkan seketika dan fikir dengan sejujurnya.

Sesiapa yang waras dan melihat apa yang berlaku di Kuala Lumpur siang tadi, mereka akan menilai betapa sebenarnya sekarang ini, ada rakyat kita sendiri sedang berusaha untuk menghancurkan negaranya sendiri. Ini bukan perkara remeh dan mesti diberikan perhatian oleh semua rakyat.

Belajarlah dengan apa yang telah menimpa di kebanyakan negara luar sehingga memudahkan pengaruh luar menguasai kita. Bagi rakyat, mereka hanya faham dan ikut apa yang mereka lihat tetap mereka tidak faham apakah yang berlaku di sebaliknya.

Rakyat mungkin tidak faham mengenai hal-hal yang tidak pernah sampai ke telinganya. Akhirnya mereka terjebak dengan agenda jahat yang mahu mengheret mereka ke jalan yang salah.

Saya sedih melihat anak-anak muda Melayu yang majoriti menyertai perhimpunan tersebut. Mereka lupa, dalam sistem demokrasi, sebesar mana perhimpunan pun, ia tidak akan mampu mengubah apa-apa pun selainkan hanya dapat memuaskan nafsu semata-mata.

Kita berharap, pihak berkuasa mengkaji dengan teliti mengenai insiden ini dan mengambil tindakan sewajarnya ke atas mereka yang terlibat. Tiada kompromi dalam mempertahankan negara dan tiada maaf bagi mereka yang telah menjahamkan nama baik Malaysia.

Kepada rakyat, saya berharap mereka lihat dan menilai dengan jujur apa yang telah pembangkang lakukan terhadap negara kita sehingga begini masyarakat yang hendak kita lahirkan.

Rakyat, jauhkan pembangkang, tolak pembangkang yang telah merosakkan negara kita di mata dunia. Mereka tidak sayangkan Malaysia, mereka tidak sayangkan kita semua.