Sunday, January 24, 2010

KEBIMBANGAN PEMBANGKANG

Assalamualaikum…

Sejak kebelakangan ini, anda lihat bagaimana pembangkang bagaikan menggunakan setiap penjuru menyerang gagasan Satu Malaysia. Yang terbaharu, mereka menyerang pula program Juara Rakyat yang dipelopori UMNO. Dan, sepastinya mereka akan terus menyerang kerana itulah kerja mereka yang bergelar PEMBANGKANG.

Pada saya, apa yang sedang berlaku adalah satu manifestasi kepada kebimbangan pembangkang dalam melihat bukan sahaja perubahan yang dilaksanakan kerajaan BN atau keupayaan UMNO menjayakan satu agenda besar untuk Negara, malah ia melangkaui betapa rakyat kini kian sedar bahawa hanya BN yang mampu membela nasib mereka.

Biar pun, mungkin ada di kalangan anda sinis dengan kata-kata ini tetapi percayalah bahawa saya tidak mampu mengubah hakikat yang ada. Gagasan Satu Malaysia misalnya, walaupun cuba digambarkan dengan begitu negative, namun ia tetap berlaku dengan hebat dan jayanya. Rata-rata hari ini, rakyat pelbagai kaum di Negara kita yakin dengan keikhlasan kerajaan dalam mewujudkan sebuah Negara Malaysia yang bukan sahaja maju tetapi rakyatnya yang berbilang kaum dapat hidup selesa dan penuh keharmonian.

Juara Rakyat pula adalah satu hal yang ternyata membimbangkan pembangkang. Ini kerana, mereka sedar bahawa UMNO bukanlah sebuah [arti yang hanya bercakap tetapi mereka BUAT apa yang dicakap. Kebimbangkang pembangkang itu ditambah lagi apabila mereka dilihat bagaikan kian gagal menjadi kerajaan yang baik di negeri-negeri yang dikuasai mereka.

Segala kelompongan dan kelemahan mentadbir kian terbongkar satu persatu. Realitinya, rakyat kita tidak buta. Walaupun kadangkala mereka bermain dengan perasaan dalam percaturan ilmu politik, namun rakyat tidak mungkin mampu bertahan dengan sebuah kerajaan yang GAGAL melaksanakan amanah mereka.

Jika dahulu, sebelum mereka berkuasa, pembangkang sentiasa meletakkan kesalahan dan kelemahan di bahu UMNO. Nah!, sekarang tatkala mereka sudah diberikan kuasa, apa yang mereka buat?. Itu persoalannya. Saya percaya bahawa rakyat sudah mempunyai jawapan di sebalik apa yang telah dan sedang berlaku. Mereka hanya tunggu detik dan saat sesuai untuk menentukan pendirian mereka yang sebenar.

Bercakap sememangnya mudah, namun ia tidaklah semudah apa yang dicakapkan. Itulah yang pembangkang rasakan sekarang apabila memperolehi sedikit mandat yang diberikan rakyat. Bak kata pepatah cina “membentuk landskap mudah, membentuk sikap payah”. Apa pun, gagasan 1Malaysia sedang diteliti dan dihayati manakala program Juara Rakyat sedang dinanti. Bagi rakyat, kedua-duanya adalah membawa keuntungan kepada mereka. Justeru, tidak ada sebab mengapa mereka mesti terpedaya dengan politik pembangkang yang sengaja membakar api kebencian terhadap setiap usaha baik yang dilaksanakan kerajaan.

Gagasan 1Malaysia akan menjamin sebuah Negara Malaysia yang akan mencapai segala kejayaan dan Juara Rakyat pula akan membolehkan setiap masalah dan keperluan rakyat ditangani dengan satu asas kukuh iatu rakyat didahulukan.

Marilah kita semua mendokong usaha murni kerajaan BN ini. Ini semua adalah untuk kita, untuk rakyat dan Negara. Kita jangan menjadi rakyat yang terlalu mudah terpedaya dakyah yang mengajak kita mengundur ke belakang. Usaha kita memilih jalan kerugian dalam percaturan hidup ini.

1 comment:

TAAVEEKUN PERAK said...

pembangkang nak kuasa je.rakyat biar susah asal si juburi jadi PM.lelain dapat balak.boleh lah kawin 4.itulah koje pembangkang di malaysia.