Wednesday, January 20, 2010

BILA LUDAH JATUH KE MUKA SENDIRI

Salam bloger,

Mungkin kerana kesibukan, saya kurang berkesempatan untuk menulis blog saya. Apa pun, saya berterima kasih kepada mereka yang sentiasa mengikuti tulisan saya di ruangan ini. Terima kasih di atas komen dan pandangan yang diberikan.

Hari ini, saya ingin melontar satu hal yang bagi saya agak menarik untuk kita tahu dan ingat.

Sejak dulu, Pas telah melabelkan UMNO dengan pelbagai gambaran buruk. Rasuah, cah keting dan kroni adalah tuduhan yang sudah biasa dilemparkan Pas kepada UMNO. Dan, UMNO sebagai sebuah parti yang yakin akan hakikat dan kebenaran perjuangannya, tidak pernah memperdulikan apa yang disifatkan sebagai fitnah itu.

Masa berlalu, detik demi detik dan landskap politik negara juga sudah jauh berubah. Hari ini kita melihat, apa yang dilontarkan Pas terhadap UMNO kini telah terpalit kepada mereka sendiri. Isu-isu yang selama ini amat galak mereka lontarkan kepada UMNO yang dianggap sebagai musuh politik mereka, telah sedikit demi sedikit terkena pada batang hidung mereka sendiri.

Adakah rakyat masih tidak mampu melihatnya?. Mengapa dan sampai bila politik kita mesti begitu?. Pas sudah dihinggapi penyakit yang selama ini mereka tidak jangkakan. Mungkin sebab bersekongkol dengan puak-puak politik pembangkang yang lain, maka Pas mula dijangkiti penyakit tersebut.

Hal ini, tidak pernah kita fikirkan berlaku di dalam Pas tetapi sekarang ia benar-benar berlaku. Ia diakui oleh pemimpin mereka sendiri, bukannya orang lain.

Jadi, masanya untuk rakyat berfikir dan menilai dengan seadil-adilnya. Bukan jika perlu lagi, malah anda semua mesti tolak pembangkang dalam PRU ke-13 nanti.

No comments: