Saturday, November 13, 2010

Assalamualaikum

Saya mengikuti dengan sangat teliti perkembangan yang berlaku dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang kini sedang berhadapan dengan pelbagai krisis kepimpinan yang saya sifatkan sebagai menunggu kehancuran.

Apa yang anda lihat seharusnya membuka minda mereka yang menjadi ahli dan menyokong parti pembangkan itu untuk menilai dan menyemak semula PKR sebagai sebuah parti politik yang boleh diharapkan.

Bukan hendak mengata tetapi apa yang ada di hadapan kita sudah semakin jelas bahawa PKR bukanlah sebuah parti yang berada sebagaimana yang mereka janji dan gambarkan kepada rakyat.

Kepincangan yang berlaku di dalam PKR tidak pun dimulakan oleh orang UMNO tetapi ia dilakukan oleh pemimpin dan ahli PKR sendiri. Memanglah itu hal dalam parti mereka tetapi sebagai rakyat, anda berhak untuk mengambil tahu mengenai parti tersebut.

Secara jelas,m PKR diwujudkan kerana perjuangan peribadi, kononnya atas nama reformasi tetapi akhirnya apa yang dapat kita lihat ialah sebagaimana apa yang kit abaca dan pandang hari ini. Tidak lebih dan tidak kurang.

Demikianlah apabila parti politik yang berniaga idealogi bermodalkan air liur tanpa menyedari atau enggan memperakui kekurangan serta kelemahan diri. Akhirnya, lihatlah apa yang berlaku.
Soalnya, apakah parti seperti PKR itu yang rakyat hendak harapkan memerintah negeri atau Negara kita?. Saya tidak mahu membayangkannya tetapi anda sendiri pasti lebih jelas pandangannya berbanding saya jika itulah yang berlaku.

Sejak dari awal lagi, saya tidak pernah meletakkan PKR sebagai sebuah parti yang penting. Saya membaca sejarah UMNO bahawa parti serpihan yang ditubuhkan atas dasar dendam dan kecewa tidak mungkin dapat ke mana. Asas atau matlamat perjuangannya sudah salah, maka jalan yang mereka tuju juga pasti salah. Itu jelas.


Anda lihat sendiri apa yang berlaku ke atas PKR, ia adalah satu bukti kukuh apa yang saya maksudkan.

Orang mungkin begitu sinis terhadap saya, tetapi saya tidak ada pilihan untuk menyatakan bahawa di Negara kita ini, yang bertuah ini, hanya Barisan Nasional (BN) yang mampu membela nasib rakyat dan menjamin masa depan Negara yang hebat.

Ini fakta dan kerana itu saya sebutkannya di sini. Oleh itu, saya mengajak rakyat agar kembali ke pangkuan BN untuk sama-sama kerajaan membina Negara ini dan melaksanakan agenda membela nasib rakyat secara berkesan.

Cukup-cukuplah rakyat terpedaya dengan cara berpolitik murahan. Belajarlah daripada apa yang telah dan sedang berlaku di dalam parti pembangkang.

Anda pasti memilih jalan tepat apabila kembali kepada BN dan terus mendokong perjuangannya yang selama ini telah terbukti membina sebuah Negara Malaysia yang serba hebat.

No comments: