Monday, January 3, 2011

TAHUN BAHARU DAN PERISTIWA

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.

Dalam diam sudah tiga hari kita memasuki tahun 2011. Apa yang telah kita tinggalkan pun, semakin hari semakin hilang dari ingatan. Entah di mana silapnya, itulah yang sentiasa berlaku.

Ada juga yang menanam azam di tahun baharu, masuk di hari ketiga ini, ia semakin hilang dari perhatian. Tidak mengapalah. Sekurang-kurangnya kita mempunyai azam sendiri, kita ada kemahuan dan kita ada keinginan. Saya merasakan masih belum terlambat untuk mengucapkan selamat menyambut tahu baharu kepada anda semua. Mudah-mudahan tahun ini akan menjadi lebih baik berbanding tahun-tahun sebelumnya.

Dalam politik Terengganu, tahun baharu telah meleraikan satu persoalan besar mengenai pelantikan Pengerusi Badan Perhubungan Terengganu. Tahniah kepada YAB Menteri Besar Terengganu yang telah diberikan semula amanah untuk memimpin parti. Bagi saya, ia telah membawa satu pengertian yang besar dalam kontekjs ia diumumkan menjelangnya tahun baharu.

Saya menaruh harapan yang kuat bahawa kepimpinan baharu parti akan dapat melaksanakan apa yang telah diamanahkan. Dan, sudah tentu kita semua - pemimpin dan ahli parti mestilah berganding bahu dalam memastikan kejayaan ini.

Tahun baharu juga kita raikan dengan kejayaan Malaysia dalam Piala Suzuki - meleraikan penantian selama 14 tahun. Lebih bertuah, enam pemain dalam pasukan Malaysia itu adalah anak Terengganu yang sudah tentu amat mengembirakan kita semua.

Esok, tahun baharu yang ketiga bermulanya alam persekolahan. Anak-anak dan ibu bapa yang mempunyai anak pertama kali ke sekolah akan lebih sibuk. Mudah-mudahan anak kita akan terus melakar kejayaan dan menjadi pewaris masa depan negara yang hebat dan berjaya dalam apa jua bidang dan perkara.

Itulah harapan saya, semoga ia menjadi nyata. Insya'Allah.

1 comment:

Abah said...

Selamat tahun baru dato'. Insya Allah berkat usaha gigih para pejuang kini negara kita aman makmur.