Tuesday, March 29, 2011

Assalamualaikum.


Apa khabar anda hari ini. Semoga sejahtera hendaknya. Saya sekarang menyertai persidangan di Parlimen menggunakan kemudahan yang ada. Sekarang ini, di mana-mana pun kita boleh melayari internet dan update tulisan kerana kemudahan sudah semakin canggih dan terkini.


Hari ini, saya dimaklumkan mengenai cuaca yang tidak menentu dan hujan begitu lebat di Kuala Terengganu khususnya. Keadaan itu telah menyebabkan kejadian banjir di beberapa tempat. Saya berharap, mereka yang terlibat dengan kejadian banjir mengejut ini akan kuat bersabar sementara bantuan akan dihulurkan kerajaan serta pihak lain.

Saya amat faham akan kesulitan ini, namun setiap kejadian seringkali di luar pengetahuan dan jangkaan kita. Itulah yang sering berlaku. Namun, apa yang penting, dengan keadaan cuaca yang tidak menentu ini, kita semua haruslah sentiasa bersiap-sedia dengan pelbagai kemungkinan. Kita tidak harus hanya sekadar melihat.


Bagi mereka yang tidak terlibat dengan kejadian banjir, bantulah mereka yang memerlukan bantuan kita dan bantuan itu pula tidak semestinya berbentuk kewangan. bantulah jirang kita sekurang-kurangnya jika mereka berada dalam kesusahan akibat kejadian banjir.


Saya percaya, agensi kerajaan berkaitan sedang mengambil langkah perlu bagi membantu mangsa-mangsa banjir. Bagi mereka yang sedikit terjejas, semoga mereka bersabar.


Saya sendiri, walaupun sedang menunaikan tanggungjawab di Parlimen, namun sentiasa memantau apa yang sedang berlaku di Terengganu. Alhamdulillah, semuanya dalam pengetahuan saya.


Semoga kita mempelajari sesuatu di sebalik apa yang pernah berlaku sebelum ini dan bersiap-sedia apabila cuaca tidak menentu.

No comments: