Tuesday, September 28, 2010

TERIMA KASIH

Bersama isteri tercinta

memotong kek sempena majlis Rumah Terbuka Parlimen Kuala Nerus

Isteru (berbaju hijau) melayan tetamu yang hadir.


Assalamualaikum.


Alhamdulillah saya bersyukur, pada 25 September lalu, majlis Rumah Terbuka Parlimen Kuala Nerus telah diadakan dengan jayanya. Sebenarnya saya amat terharu dengan sambutan masyarakat terhadap majlis saya itu.


Kemeriahan itu dapat saya lihat apabila majlis seumpama itu telah dapat dijadikan sebagai tempat untuk kita semua bertemu bertanya khabar dan bertukar-tukar pandangan mengenai pelbagai hal-hal semasa.


Jelas sekali, majlis Rumah Terbuka telah membawa kesan yang cukup besar kepada masyarakat setempat dan seharusnya menjadi aktiviti yang wajar diteruskan.


Dalam suasana kehidupan kita yang panas dengan isu-isu tertentu, majlis Rumah Terbuka telah menjadi sebahagian daripada kaedah untuk “meredakan” keadaan itu.


Jujurnya, saya begitu gembira dengan kehadiran anda semua ke majlis Rumah Terbuka saya baru-baru ini. Saya juga memohon ampun dan maaf jika ada kekurangan dan kelemahan sepanjang majlis itu berlangsung.


Saya juga bersyukur apabila pada sebelah malamnya, di tempat yang sama diadakan majlis tahlil untuk arwah ayahanda saya, Allahyarham Tan Sri Ibrahim Fikri Mohamad. Dalam diam, sudah 37 tahun Allahyarham yang juga bekas Menteri Besar Terengganu telah meninggalkan kita semua.

Semoga Allah s.w.t menempatkan rohnya di kalangan orang-orang yang beriman dan diredhai.


Untuk itu, saya mengucapkan terima kasih kepada sahabat-handai yang telah sudi hadir ke majlis ringkas itu.


2 comments:

Anonymous said...

Rasanya masih belum terlewat untuk kami juga mengucapkan terima kasih kepada Dato kerana sudi menjemput seluruh rakyat utk bersama memeriahkan sambutan hari raya baru-baru ini. Tahniah juga kerana khabarnya Dato mendapat anugerah dari Yang DiPertuan Agong, bila nak belanja saya ni...atau nak saya belanja Datuk pun boleh, meraikan kejayaan/kegembiraan orang yang kita sayang rasanya tak menjadi masalah ...

Anonymous said...

Saya mengucapkan tahniah kpd Ybhg Dato Nassir kerna sy rasa sebenarnye Dato lah seorg pemimpin yg benar2 berjiwa rakyat dan memahami keadaan rakyat yg sebenarnye...bukan tiada tapi bilangan yg terlalu kecil pemimpin UMNO sekarang yg berjiwa seperti Dato...tapi kenapa pemimpin tertinggi tidak dapat melihat dengan mata hati dan memilih orang yg berjiwa seperti Dato:
Dari saya:
Faridah Jabbar-Presiden Usahanita Malaysia