Wednesday, July 28, 2010

UMNO KUALA NERUS TERUS KUKUH

Assalamualaikum.

Mesyuarat UMNO Bahagian kini telah pun selesai. Walaupun terdapat bahagian yang bermasalah, namun saya gembira kerana Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kuala Nerus berjaya diadakan dengan begitu baik.

Walaupun mungkin seperti agak lewat untuk saya menulis mengenainya, namun saya percaya hal yang baik, walaupun ia telah lama berlalu, ia tetap baik untuk diperkatakan.

UMNO Kuala Nerus boleh dikatakan sangat menarik dan unik. Banyak keistimewaan dalam senario politik di bahagian ini sebenarnya. Sejak dahulu lagi, persaingan UMNO dengan PAS sentiasa ada. Malah, ia berubah-ubah. Apa yang saya faham mengenainya ialah ia menggambarkan mengenai pemikiran pengundi di sini. Mereka lebih bijak dan matang sebenarnya.

UMNO Bahagian Kuala Nerus juga tidak terlepas daripada “hal-hal kekeluargaan” sehingga ia menarik perhatian umum. Pun begitu, saya gembira apabila kami sangat bersatu dalam hal-hal yang mempunyai kepentingan politik. Adakalanya apa yang digambarkan mengenai UMNO Bahagian Kuala Nerus tidak seperti apa yang sebenarnya ada atau wujud.

Demikianlahlah keistiwewaan UMNO Bahagian Kuala Nerus ini. Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian baru-baru ini telah menterjemahkan hakikat betapa sebenarnya kami sangat sayang dan cintakan UMNO serta perjuangan ini walaupun pelbagai rintangan yang terpaksa dilalui.

Apatah lagi dalam iklim politik Terengganu yang dilihat masih tidak menentu, UMNO Bahagian Kuala Nerus bertekad untuk memastikan kami sentiasa kuat dan kukuh serta mampu mendepani setiap cabaran politik mendatang dengan jayanya.

Harapan saya, UMNo Bahagian Kuala Nerus akan muncul antara kubu terkuat UMNO dan BN pada masa akan datang, insya’Allah.

No comments: